پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4525
-
الف
+

نگاهی به سریال مسافران

مجموعه تلویزیونی «مسافران» این شب‌ها از آنتن آی‌فیلم در حال پخش است.

مجموعه تلویزیونی مسافران این شب‌ها از آنتن آی‌فیلم در حال پخش است.

به گزارش آی‌فیلم، مجموعه‌ تلویزیونی  «مسافران»  به کارگردانی رامبد جوان محصول سال 1388 است. به بهانه پخش این مجموعه، نگاهی به محتوا و روایت آن می‌اندازیم:

«مسافران»  داستان موجودات فضایی است که می‌خواهند زمین را تصرف کنند ولی قبل از آن می‌خواهند با فرهنگ زمینی‌ها آشنا شوند. آنها یک زوج و یک دختر و یک ربات انسان نما را به زمین می‌فرستند و آنها در خانه دو برادر به نام‌های فرخ و فرید ساکن می‌شوند و تظاهر می‌کنند که از سوئد آمده‌اند. فرید یک نویسنده است و مشکلات بسیار فراوانی دارد. او در ادامه متوجه می‌شود که آنها فضایی هستند. در هر قسمت این سریال در مورد یکی از عادات بد انسان‌ها بحث می‌شود و در پایان آن داستان بهرام (محقق گروه) گزارش خود را به کنفدراسیون می‌فرستد.

این سریال 69 قسمتی از یک سیتکام معروف آمریکایی به نام "دو تا و نصفی" اقتباس شده است که خالق آن "چاک لور" نام دارد و کارهایی نظیر " نظریه انفجار بزرگ " و " مامان" را ساخته است. بنابراین می‌توان گفت سریال رامبد جوان، یک سریال اقتباسی است، با این تفاوت که ایدۀ اقتباسی داستان با تاروپود فرهنگ ایرانی درهم تنیده شده است. رامبد جوان در این سریال کوشش می‌کند مسائل و مشکلات اجتماعی را از چشم‌انداز موجودات بیگانه از نگاهی انتقادی مورد بازنگری قرار دهد؛ برخي رفتارها و اخلاق ايرانيان در اين سريال در چارچوب طنز برجسته شده و تقابل رفتار فضایی‌ها و ایرانیان موقعيت‌هاي كمدي و خنده‌داری ایجاد کرده است. رامبد جوان در این سریال در مقایسه با کارهای قبلی‌اش همانند «گمگشته» و «ماه عسل»، وارد مرزهای نوینی شده و کار متفاوتی عرضه کرده است.

گفتنی است، پیمان قاسم‌خانی سرپرست نویسندگان این مجموعه است؛ همچنین محراب قاسم‌خانی، سروش صحت ، علیرضا ناظر فصیحی و فرخ نعمتی کار نگارش داستان‌ها را برعهده داشته اند.

در این سریال شخصیت «شهاب» را  نصرالله رادش بازی می‌کند. حمید لولایی در نقش «فرخ» و  رامبد جوان در نقش «فرید» به ایفای نقش می‌پردازد. فرخ، فردی مادی، عصبی و خودخواه و فرید شخصیتی انسانی، ساده و ایده آلیست است.

شخصیت «ناهید» با بازی سحر دولتشاهی و «بهرام» با بازی حسن معجونی و «ستاره» با نقش‌آفرینی شقایق دهقان از جمله دیگر کاراکتر‌های اصلی سریال «مسافران» هستند.

سایر عوامل این مجموعه که "محسن چگینی " تهیه کنندگی آن را برعهده دارد، عبارتند از: حمید مهین‌دوست (مدیر تولید)، رضا نمازی (مدیر تصویربرداری)، علیرضا نوروزیان (صدابردار) ، امین صدرایی (طراح صحنه و لباس)، محراب قاسم‌خانی (عکاس) و رضا فرساد (جلوه‌های ویژه رایانه‌ای).

رامبد جوان، سحر دولتشاهی، حسن معجونی، حمید لولایی، نصرالله رادش، شقایق دهقان و پروین قائم‌مقامی از جمله بازیگران این سریال هستند.

سریال «مسافران» هرشب ساعت ۱۹:۰۰ از آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود و بازپخش آن در ساعت ۰۳:۰۰ و ۱۱:۰۰ روز بعد خواهد بود

بیشتر بخوانید:

کدام سریال جایگزین مرگ تدریجی یک رویا می‌شود؟

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر